пятница, 15 марта 2013 г.

Anmälan till Interpols (Internationella Kriminalpoliskommissionens) byrå i Vitryssland

Interpols centrala nationalbyrå i Republiken Belarus
220030, Minsk, Gorodskoi Val, 4
Tel. +375 17 2187358



av Klaskouskaya Ludmila Uladzimirauna

anmälan
Jag vänder mig mot er för att be er att hjälpa att efterlysa mitt försvunna minderårige barnbarn Adem Bezgin, född 02-07-2012, medborgare i Republiken Belarus, registrerad på adressen: Republiken Belarus, Minsk, Rokossovskogo aveny 37-70.
Personer misstänkta för kidnappning och olaglig frihetsberövande av barn:
Sven Gustafsson, Haninge Kommun
Marie Samuelsson, Haninge Kommun
Gökay Bezgin, Bevakningstjänst
Carmen Arroyo, Juristpunkten
Malin Centergren, Juristpunkten

Karin Åkerström, Handen polisstation

Senast såg min dotter, Volha  Klaskouskaya, mamma till Adem, sin son i Haninge kommuns lokal (Stockholm, Sverige) den 13:e februari 2013. Sedan dess har varken jag eller hans mamma fått någon information om var Adem befinner sig. Sveriges myndigheter vägrar att uppge detaljerad information om plats där Adem vistas och all annan information om barnet – och allt detta sker trotts att Adems mamma har fulla föräldrarättigheter till sonen. Man vet inte vilket land barnet befinner sig i, vem han är tillsammans med och även om han fortfarande lever eller ej.

23 februari 2013 uppkom annonser om Adems kläder försäljning på den svenska webb-sidan www.blocket.se. I annonserna angavs Adems fars efternamn och namn, samt faderns telefonnummer.


Med hänsyn till allt som står ovan samt till det faktumet att Adem är medborgare i Republiken Belarus och registrerad på moderns bostadsadress i Minsk, bönar och ber jag er om all möjlig hjälp i det försvunna barnets efterlysning. För närvarande har jag ingen alls information om var barnbarnet befinner sig och jag är väldigt oroad för hans liv och säkerhet.

Med vänliga hälsningar,
Klaskouskaya Ludmila, Adems mormor
2 mars 2013
Minsk, Vitryssland

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.